2024. 09. 03

Az ügyfélszerzés művészete

Az üzleti világban mindannyian tudjuk, hogy nem minden ügyfél egyforma. Vannak azok a bizonyos “álomügyfelek”, akik nem csak rendszeresen vásárolnak, de visszajelzéseikkel és ajánlásaikkal is segítik a vállalkozásodat. De hogyan találjuk meg őket? És hogyan érhetjük el, hogy egyre több ilyen ügyfél kerüljön a látókörünkbe?

Ismerd meg őket

Az első lépés, hogy alaposan megismerd a jelenlegi ügyfélkörödet. Melyek a közös jellemzőik? Lehet, hogy ugyanabban az iparágban dolgoznak, hasonló méretű cégek, vagy éppen ugyanazokkal a kihívásokkal néznek szembe. Ha ezeket az adatokat összegyűjtöd, könnyebben megtalálhatod a hozzájuk hasonló vállalatokat.

Mire figyelj?

Iparági hasonlóságok – Ha a legjobb ügyfeleid egy adott iparágban működnek, érdemes lehet itt tovább keresgélni. Az iparági jellemzők gyakran meghatározzák, hogy egy vállalatnak milyen szolgáltatásokra van szüksége.

Cégméret és növekedési fázis – Egy startup más típusú támogatást és szolgáltatásokat igényel, mint egy jól megalapozott, nagyobb vállalat. Ha ismered a legjobb ügyfeleid növekedési ciklusát, könnyebben azonosíthatod a potenciális új ügyfeleket.

Közös kihívások – Azonosítsd azokat a problémákat és kihívásokat, amelyekkel a jelenlegi ügyfeleid szembesülnek. Ha ezek a kihívások más cégeknél is fennállnak, akkor ott is szükség lehet a szolgáltatásaidra. Például, ha a legjobb ügyfeleidnek segítségre van szüksége a digitális transzformációban, akkor hasonló cégek is profitálhatnak a szakértelmedből.

Partnerségek és hálózatépítés

Ne feledd, hogy az üzleti kapcsolatok nem csak az ügyfelekre korlátozódnak. Érdemes kiépíteni erős partnerségeket más cégekkel, amelyek kiegészítik a te szolgáltatásaidat. Az ilyen együttműködések új lehetőségeket nyithatnak meg, és segíthetnek új ügyfelek elérésében is.

Modern megoldások

Manapság rengeteg technológiai eszköz áll rendelkezésre, amelyek segíthetnek új ügyfelek felkutatásában. Az üzleti intelligencia segítségével pontosan megértheted, hogy kik a jelenlegi legjobb ügyfeleid, és hol találhatod meg a hozzájuk hasonló vállalatokat.

Segítségként hoztunk 2 videót az OPTEN BI működéséről, amivel te is percek alatt találhatsz új ügyfeleket.

Jobban megismernéd jelenlegi ügyfélköröd? OPTEN BI – Ügyfél portfólió elemzés (youtube.com)

Jelenlegi ügyfeleidhez hasonló cégeket keresel? OPTEN BI Partner+ (youtube.com)

Az ideális ügyfelek megtalálása nem mindig egyszerű feladat, de ha odafigyelsz a jelenlegi ügyfeleid jellemzőire, használod a rendelkezésre álló technológiai eszközöket, és nyitott vagy az új partnerségekre, jelentős előnyre tehetsz szert a piacon. Az adatvezérelt döntéshozatal mindig kifizetődő, és segíthet abban, hogy a legjobb ügyfeleket találjuk meg, akik valóban hozzáadnak a vállalkozásunk sikeréhez.

Megosztom a cikket
icon_sajtoszoba icon_szakertoanyagok icon_rendezveny