2023. 04. 06

Egy vállalkozás evolúciója – a tervezés a fejlődés kulcsa

Még a legnagyobb cégek is kicsiben kezdték, és végig kellett járniuk a fejlődés útját. Amikor megszületik fejben egy vállalkozás ötlete, még „csak” annyi a cél, hogy működjön, legyen önfenntartó, de már ez a szakasz is komoly tervezést igényel. A tervezés aztán végigkíséri a cég evolúcióját. A következő szintre lépés előtt ugyanis mindig tudatosan fel kell készülni, hogy zökkenőmentes legyen a haladás.

Első szakasz: megágyazni az indulásnak

Minden vállalkozás indulását meg kell(ene) előznie egy alapos piacfelmérésnek, melynek során feltérképezed, hogy ki lesz a konkurenciád, kik a szóba jöhető partnerek, mekkora az igény a termékedre vagy szolgáltatásodra, meghatározod a célpiacodat, az üzleti tervedet. Ez döbbenetesen sok esetben marad el, enélkül azonban gyakorlatilag a szerencsére bízod a vállalkozásod jövőjét.

Ha szeretnéd a tudatos cégépítők táborát erősíteni, mindenképp tervezz! Ebben a fejlődési szakaszban jó szolgálatot tehetnek céginformációs adatbázisok, amelyek segítségével sok mindent megtudhatsz a potenciális partnerekről vagy a versenytársakról.

Második szakasz: indulás!

Amikor elérkezik az indulás pillanat, és élesben startol a cég, kulcsfontosságú, hogy mihamarabb szerezz partnereket, illetve ügyfeleket. Nagyon nem mindegy azonban, hogy milyeneket: a céged még sérülékeny, gyenge lábakon áll, ezért fontos a megbízhatóság. Ebben segítségedre lehetnek az OPTEN Marketinglisták, illetve a Cégtár, amelyek használatával mindent megtudhatsz a potenciális partnerekről.

Ne feledd, hogy a céged sikerét az is nagymértékben meg fogja határozni, hogy kikkel dolgozol együtt. Ha a beszállítód késik, te sem tudsz időre teljesíteni, hogy más példát ne is említsünk. Fontos, hogy mielőtt bárkivel megállapodsz, annyi információd legyen róla, amennyi csak lehetséges, hogy biztosan jó döntést hozz.

Harmadik szakasz: növekedés, növekedés, növekedés!

Ha a cég már elindult és stabilan működik, a növekedésre kell koncentrálnod. Ez egy olyan szakasz, ami szinte soha nem ér véget, hiszen mindig lehet egy kicsit nagyobbra nőni, mindig lehet valamit jobban csinálni és mindig lehet új kihívásokat találni.

A növekedés már egy szerteágazó szakasz, a versenytársak, partnerek monitorozása mellett az önellenőrzés is előtérbe kerülhet. Az ESG, vagyis a fenntarthatósági mutatók monitorozása ugyan még csak nagyvállalati szinten kötelező, kisebb cégeknél is javasolt, már csak azért is, hogy lássák a saját fenntarthatóságukat, illetve a pozitív ESG Indexszel rendelkező cégek a potenciális partnereik szemében is vonzóbbak lehetnek.

Ne bízd a fejlődést a szerencsére: tervezz folyamatosan valid adatok felhasználásával, hogy a céged biztos alapokon álljon!

Megosztom a cikket
icon_sajtoszoba icon_szakertoanyagok icon_rendezveny