2023. 02. 24

Miért fontos az employer branding és milyen eszközei vannak?

A legtöbb cég nagyon sok energiát fordít arra, hogy jó pozíciót szerezzen az üzleti életben, pozitív legyen az általános megítélése a potenciális partnerek, a vásárlók, a vetélytársak körében. Sokkal kevesebben figyelnek arra, hogy munkáltatóként milyen az általános vélemény róluk. Ez pedig nagyon fontos lenne egy olyan munkaerő-piaci környezetben, amelyben a képzett és valóban értékes munkaerőből folyamatos hiány mutatkozik.

Employer Branding – építs márkát munkáltatóként is!

Az employer branding már nem kifejezetten ismeretlen fogalom a cégek körében. A munkáltatói márkaépítést takarja, vagyis azt, hogy olyan céggé váljon az adott vállalkozás, ahol minimális a fluktuáció, az értékes munkaerő számára vonzó lehetőséget jelent.

Az employer branding nem arról szól, hogy különböző marketingfogásokkal azt hitetjük el a munkavállalókkal, hogy érdemes nálunk dolgozni. Ez csak arra jó, hogy odacsábítsuk őket – az employer brandingnek azonban a munkaerő megtartása is nagyon fontos része. Hosszabb távon a vállalkozás is jobban tud működni, egy kompetens, összeszokott csapattal.

Hogyan alakul ki a munkáltatói márka?

Az employer branding az a folyamat, aminek révén ki tudod alakítani azt a képet, amit szeretnél mutatni a cégedről a munkavállalóknak. Ehhez az kell, hogy valóban olyan munkahely legyen a vállalkozásod, ahol jó és érdemes dolgozni.

Néhány tipp:

  • Bizonyára az első, ami eszedbe jut, az a magas fizetés. Természetesen ez is egy része a dolognak, hiszen az ember elsősorban pénzért dolgozik. A fizetés azonban nem az egyetlen fontos tényező és napjainkban egyre több olyan faktor van, ami számít. Ilyen például a rugalmasság, vagy a covid óta egyre inkább elvárt home office lehetőség, a béren kívüli juttatások, a work-life balance biztosítása, a fejlődési lehetőségek, képzések.
  • Kevésbé megfogható szempont a pozitív munkahelyi légkör, ami nagyrészt a vezetőkön múlik. Olyan céges alapelvekre van szükség, melyeknek köszönhetően a dolgozók nem parancsolgató főnököket látnak a munkahelyen, hanem egy velük együtt dolgozó, támogató vezetőket. Fontos a csapat összekovácsolása is. Egy támogató, pozitív, családias helyről sokkal kevésbé hajlamosak az emberek váltani!
  • Gondoltál már arra, hogy a fenyegető válságban a munkavállalók szempontjából mennyit számít, ha biztosak lehetnek a munkahelyükben? Bizony sokat, és egyre inkább kardinális kérdés az emberek számára, hogy ha igazán nehéz idők jönnek, akkor vajon mi lesz a céggel, ahol dolgoznak. Amennyiben biztosak lehetnek abban, hogy a cég stabil, és nem fog megszűnni egy komolyabb válság során, valószínűleg nem most fognak váltani.

A jelenlegi bizonytalan helyzetben munkáltatói szempontból is fontos, hogy a lehető legjobb csapat legyen jelen a munkahelyen. Egy összeszokott, hozzáértő emberekből álló cég stabilabban és jobban tud teljesíteni, mint az, amelyik folyamatosan küzd az értékes munkaerő hiányával, a fluktuációval, állandóan kénytelen toborozni és új embereket betanítani.

Ha figyelmet fordítasz az employer brandingre, a legjobb dolgozóid nem akarnak majd váltani, az értékes munkaerő pedig magától jön hozzád. Építs munkáltatói márkát a válság ellen!

Megosztom a cikket
icon_sajtoszoba icon_szakertoanyagok icon_rendezveny