Miért fontos, hogy naprakész és helyes adatokkal dolgozzunk?
Az üzleti sikerekhez elengedhetetlen, hogy birtokunkban legyenek olyan adatok, amikre alapozni tudjuk az értékesítési és marketing stratégiáinkat, kapcsolatainkat. Éppen ezért, nyilvánvalóan az is lényeges, hogy az általunk használt adatok helyesek legyenek. Ha hibás információk birtokában hozunk döntéseket, a lépéseink rosszul sülhetnek el, nem tudjuk elérni a várt eredményeket. Ennek ellenére a hibás adatok gyakoribbak, mint gondolnánk – mutatjuk hogyan lehet őket elkerülni.
Milyen adatokra lehet szükség az üzleti életben?
Az, hogy pontosan milyen információk kellenek, nagymértékben függ attól, hogy milyen vállalkozásról van szó, és persze, hogy mi a cél. Általánosságban azonban elmondható, hogy nagyon fontos, hogy fel tudjuk mérni a piaci környezetet: a konkurenciát, a potenciális partnereket, ügyfeleket, a termékünkre vagy szolgáltatásunkra várható igényt, a célközönséget stb.
A naprakész adatbázisok nagymértékben meg tudják könnyíteni a döntések előkészítését, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a helyes lépést sikerüljön megtenni a fejlődés érdekében.
Mi történik, ha rossz adatokat használunk?
Ha a felhasznált adatok nem teljesen hibátlanok, bármilyen döntés elsülhet rosszul. Éppen ezért oda kell figyelni arra, hogy hiteles és megbízható forrásból származó adatokat használjunk.
Amennyiben a döntéseinket nem megfelelő adatokra támaszkodva hozzuk, súlyos hibákat követhetünk el a stratégiánkban, ami komoly veszteséget eredményezhet, és a rossz üzleti döntések a vállalkozásunk presztízsét is csökkentik. A hibás alapokra helyezett marketing megtérületlen költségeket jelent, elbukott vásárlókat és üzleti partnereket, és persze a várt bevétel elmaradását.
A hibás adatok lehetnek:
- Elavultak – Ez a leggyakoribb eset. Valamikor a megszerzett adatok megfeleltek a valóságnak, mostanra azonban változott a helyzet, a változást pedig senki sem rögzítette.
- Hiányosak – Az adatbázis egyszerűen nem tartalmaz bizonyos információkat, amikre szükségünk lenne, ezért nem is tudunk rá építeni, de az is előfordulhat, hogy néhány adathoz csak részben férünk hozzá.
- Hibásan szerepelnek – Számoknál ez például óriási félreértést eredményezhet, de pusztán az is igen kellemetlen lehet, ha egy nevet rosszul találunk meg az adatok közt, és utána így használjuk. Hasonlóak lehetnek a rossz mezőkbe írt adatok: így teljesen más következtetésre juthatunk.
- Duplikáltak – Rendszertelen adatbázisnál nem ritka, hogy bizonyos információk duplán szerepelnek, így végül mégsem áll annyi adat rendelkezésünkre, mint gondoltuk, ráadásul a duplikált tartalom fölösleges pluszmunkát eredményez.
Egy adatbázist akkor tudunk hatékonyan és eredményesen felhasználni, ha folyamatosan karban van tartva, ha az adatokat rendszeresen frissítik és bővítik. Ez a cégek számára nagy munka, de jelentős mértékben megkönnyíthetjük, ha validált és naprakész adatokat szolgáltató cégadatbázisokat veszünk alapul.