2023. 02. 10

Pitch-elj profin és eredményesen!

Neked is gondot okoz olykor, hogy miként tudnád legjobban körülírni a céged tevékenységét minél rövidebben? Ha igen, akkor itt az ideje, hogy megismerkedj a pitch fogalmával. Ha elsajátítod ennek a műfajnak a sajátosságait, megtanulhatod, hogy mire van szükség ahhoz, hogy gyorsan átlássák a befektetőid, miért is érdemes a cégedbe invesztálniuk.

Mi az a pitch?

A pitch leginkább úgy írható le, mint egy műfaj, ami kifejezetten a céged tevékenységének és előnyeinek tömör bemutatására szolgál. Kifejezetten a befektetőket célozza. Az ő idejük többnyire drága, és nem szívesen adnak belőle sokat; éppen ezért, törekedned kell arra, hogy ha befektetőkkel tárgyalsz, akkor lényegretörően tudd előadni, hogy mihez is szeretnél finanszírozást, és ez miért éri meg nekik is.

Természetesen meggyőzőnek kell lenned, hiszen nyilvánvalóan jó néhány projekt igyekszik még anyagi forrásokat begyűjteni. A sikered ezen a ponton azon múlik, hogy mennyire tudod a befektetőket meggyőzni arról, hogy éppen a te projektedbe érdemes beszállniuk. Ha megtanulod a pitchet jól felépíteni, akkor ez nem is lesz olyan nehéz feladat.

Mire van szükség a sikeres pitchhez?

  • Röviden mondd el, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod. Tényleg röviden, nincs szükség a vállalkozásod történetére, vagy egyéb háttérinformációkra, koncentrálj a lényegre: mit csináltok és kinek.
  • Mindenképp mondd el, hogy mitől különleges a te vállalkozásod, mit nyújt a piacon, ami esetleg hiánypótló lehet. Miben tér el a versenytársaitól, amivel többet tud adni.
  • Derüljön ki a pitchből, hogy milyen üzleti problémára jelent megoldást a céged, és az is, hogy miként tudja azt megoldani. Ezzel mondod el azt, hogy miért is gondolod úgy, hogy a vállalkozásod jó üzlet lesz.
  • Mindig legyenek számok! Bármilyen számokkal rendelkezel az eredményességedről, vagy a rövidebb távú terveiddel kapcsolatban, azokat mindenképpen szerepeljenek a pitchben, a számok ugyanis többet mondanak bármilyen jól megfogalmazott szövegnél. A befektetőknek legalábbis mindenképpen.
  • Érdemes megemlíteni, hogy kikkel dolgozol együtt, a vállalkozások korai szakaszában ugyanis komoly eredményekről még ritkán beszélhetünk, ezért a befektetők sokszor a jó szakemberekre alapozva hoznak döntést. Ha a munkatársaid között vannak ilyenek, mindenképpen célszerű őket is megemlíteni. Kiemelve a tehetségüket, természetesen.

Versenyezz, hogy meglássanak!

Érdemes tudni, hogy szoktak pitch versenyeket rendezni, ahol egy meghívott befektetői kör előtt van lehetőséged bemutatni a vállalkozásodat. A győztes egészen biztosan kap befektetési ajánlatot, azonban a részvétel is gyümölcsöző lehet, hiszen előfordulhat, hogy nem nyersz, azonban egy-két befektetőnek ettől függetlenül felkeltheti az érdeklődését a vállalkozásod, valamint tágíthatod a kapcsolatrendszeredet.

A pitch versenyek nagyon jó lehetőséget jelentenek induló vállalkozások, startupok számára; ha éppen ebben a szakaszban van a te céged is, semmiképpen ne hagyd ki!

Megosztom a cikket
icon_sajtoszoba icon_szakertoanyagok icon_rendezveny