2022. 09. 30

Ügyfél- és partnerszerzés a legjobbak közül – így segítenek a marketinglisták

Az üzleti életben rengeteget számítanak a kapcsolatok, a különböző együttműködések. Nemcsak azért, mert egy ideális partnerrel tudunk hatékonyan dolgozni, vagy azért, mert a stabil ügyfelek garantálják a folyamatos bevételt, hanem azért is, mert egy cég minőségéről a kapcsolatai is árulkodnak. Ha azt szeretnénk, hogy magas presztízsű, megbízható cégként gondoljanak ránk, akkor figyelnünk kell arra, hogy magunk is ilyenekkel dolgozzunk.

Számít, kivel dolgozunk!

Madarat tolláról, embert barátjáról – a céget pedig a partnereiről és az ügyfeleiről. A vállalkozásunkat az alapján is megítélik az üzleti életben, hogy milyen ügyfelei vannak, kikkel dolgozik együtt. Sokat nyom a latban, hogy ezek a cégek milyen megítélésűek, mekkora a presztízsük.

Gondoljuk végig! Rendelnénk-e szívesen bármit egy olyan cégtől, akinek a beszállítójáról tudjuk, hogy megbízhatatlan, szokása heteket késni, és mindig csúsznak miatta a projektek? Nyilván nem, hiszen így már a folyamat elején kiadós csúszásra számíthatnánk. Nem közvetlenül a megbízott cég hibájából, hanem a beszállítóéból, de ez nekünk teljesen mindegy, hiszen adott céggel szerződve a beszállítót sem tudjuk kikerülni.

Ugyanezen logika mentén érdemes a saját partnereinket is megválogatni; rólunk, a teljesítményünkről ugyanígy árulkodik az, hogy kik segítik a munkánkat a szolgáltatásaikkal.

A stabil partnerek a jó partnerek

Mind az ügyfelek, mind a partnerek megválasztásánál érdemes figyelembe venni a megbízhatóságot. Csábító lehet egy nagyobb összegű szerződés megkötése, de ha az ügyfél gyakran küzd pénzügyi gondokkal a kintlévőségei miatt, mi a garancia arra, hogy időben tud majd fizetni? Ha például beszállítót keresünk, szintén ígéretes lehet egy kedvező ajánlat, de ha nem a várt teljesítményt kapjuk érte, akkor megint csak nem jutottunk előrébb. 

Ezekre a problémákra jelent megoldást a tudatos partner- és ügyfélválasztás. Ennek leghatékonyabb módja, ha a marketinget eleve olyan listára alapozzuk, ami gondosan szűrt, és csak olyan potenciális partnerek, illetve ügyfelek szerepelnek rajta, akik minden szempontból előre vihetik a cégünket. A cégadatbázisok segíthetnek abban, hogy előre szűrjük a célcsoportunkat. 

Mik derülhetnek ki a cégadatbázisokból? 

Egy kellőképpen minőségi adatbázisból megtudhatjuk, hogy egy adott vállalkozás mennyire stabil pénzügyileg, mennyire van rendben jogilag, mennyire megbízható, és ezen kívül még egy sor információhoz férhetünk hozzá, ami segíthet eldönteni, hogy érdemes-e együtt dolgozni.  

A céginformációs cégtől vásárolunk marketinglistát, akkor pillanatok alatt lehetőségünk nyílik arra, hogy az ajánlatainkat olyan vállalkozásokhoz juttassuk el, amelyek megfelelnek a számunkra fontos kritériumoknak. Egy alaposan átfésült, releváns lista lehet a kezünkben, ami segít abban, hogy a lehető legjobb kapcsolatokat építhessük ki az üzleti életben. 

Hogyan működik?

A listát a saját preferenciáink szerint szűkíthetjük, így gyorsan eljuthatunk addig a pontig, amíg már csak számunkra releváns cégek szerepelnek rajta. Ezt a listát vásárolhatjuk meg, innentől kezdve pedig már nincs más dolgunk, mint megkeresni őket a jól összerakott ajánlatunkkal – akár személyesen, akár telefonon, akár e-mail marketing keretein belül, vagy bármilyen más módon. 

Ezzel a módszerrel garantált, hogy csak olyan partnereket szólítunk meg, akikkel valóban előre visz a közös munka. 

Megosztom a cikket
icon_sajtoszoba icon_szakertoanyagok icon_rendezveny